Teknisk magi

Gammelt mekanik med ny elektronik

Vi bygger installationer fra scratch, men vi giver også gamle analoge apparater nyt liv i en digital verden. Dengang før plastik, byggede man ting så de kunne holde. Omtanke var gået ind i hvert eneste tandhjul og alt blev skruet fast og monteret så det kunne skilles ad og repareres. Vi ombygger gamle telefoner, urer, kasseapparater, radioer, omstillingscentraler, telegrafer, grammofoner, og kameraer, så de får ny elektronik uden at miste den særlige taktilitet forbundet med den mekaniske tidsalder. Vi bygger både enkeltstående props eller flere i netværk med hinanden, som del af en større oplevelse.

En komplet oplevelse

En interaktiv oplevelse består af inputs og outputs. Inputs er noget man slutbrugeren kan gøre: knapper der kan trykkes på, håndsving der kan drejes, genstande der kan flyttes, skærme der kan trykkes på osv. Outputs er noget der sker som reaktion på brugerens aktivering af inputs: lamper der tænder eller slukker, skabe, skuffer eller æsker, der åbner sig, lyde eller videoer der afspilles og meget andet. Vi bygger automatiserede totaloplevelser, hvor props, lys, lyd, skærme etc. alle er forbundet med en central computer, der styrer spillet automatisk. Fra computerens brugerflade, kan man som spilafvikler igangsætte spillet, nulstille det eller manuelt aktivere elementer.

Teknologien er oplevelsens medialitet. Som designer prøver man at styre brugerens oplevelse i en specifik retning, men hver bruger er forskellig og alle vil bruge rummet på deres egen måde og få deres egen unikke oplevelse ud af det. Vores mål er at skabe komplette oplevelser, der former sig efter brugerne.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic”

-Arthur C. Clarke.